Monday 19 March 2012

Susah ke jadi Unit Trust Consultant?

Persoalan ini sentiasa bermain2 di pikiran seorang konsultan shama amanah... mana tak nya..bukan senang nak mempengaruhi minda orang lain untuk memulakan pelaburan.. mendidik tentang pentingnya pelaburan?


Kemudian orang bertanya ..susah tak buat PhD? ..saya katakan memang susah sangat2... ada rasa happy dan ada rasa sedih..sampai nak menangis pun ada... tapi Alhamdulillah..berkat kesungguhan dan FOKUS.. Saya dah berjaya memperolehi sekeping sijil bergelar PhD Holder dari Perancis!... bukan nak menunjuk2..tapi itu pencapaian saya kat dunia ini...

Sekarang ni saya nak mencabar diri saya... kumpul ilmu dan share dengan kawan2.. kepentingan untuk mengurus kewangan.. InsyaAllah.. PhD boleh buat... jadi Consultant Unit-Trust juga boleh... saya akan terus menuntut ilmu dan share dengan kawan2 semua...

Saya pegang kata2 ini..agar tidak malu dan terus berusaha....dan berusaha..

" Tugas pensyarah bukan sekadar mendidik di kelas... bahkan boleh mendidik masyarakat di luar juga..
Pentingnya mengurus kewangan sekarang..agar tak menyesal di masa hadapan"...

Yang Akan Berjaya,
Haizal

No comments:

Post a Comment