Tuesday 24 July 2012

Temuduga dan Wang RM500

Kali ini saya ingin bercerita mengenai temuduga yang saya hadiri. Kira-kira 2 minggu yang lalu, saya ada menghadiri temuduga di syarikat Telekomunikasi terbesar di Malaysia... Kenapa saya pergi sana? Sebenarnya, saya mencari tempat untuk melakukan latihan industri selama setahun..

Apa yang ditawarkan?
Setelah di soal siasat..Saya diberitahu tugas2 seoarang 'trainee' antaranya... kerja 'on-call', travel satu Malaysia... tiada tempat tinggal disediakan.. dan paling hampeh..hanya ditawarkan saguhati RM500..

Huh..hanya RM500 nak hidup kat KL dengan family? dalam hati..ingat nak perah aku habis2.. dan bayar gaji rm500 je? sabar je la.. kalau di offer macam tu baik tak payah.. baik aku cari tempat lain.

Wang lama RM500 yang di offer?:)


 Kebetulan, lepas keluar dari temuduga di KL tu. Dapat panggilan dari klien amanah saham ku di Klang. Alhamdulillah, ada yang nak buat pelaburan tambahan dan ada juga yang memperkenalkan dengan klien baru. Hehe..pada hari yang sama, dapat komisen hampir RM500 dalam satu hari. Rezeki2.. kalau hari2 macamni kan best..

Anyway, bukan komisen yang aku kejarkan.Tapi perkongsian ilmu untuk pelaburan. Saya bantu anda pun dah dapat pahala. Alhamdulillah, ada pelabur yang dah capai keuntungan lebih 10% tak sampai 9bulan..
Jangan ditunggu2.. Simpan dan melaburlah..

Tips tambahan: Kalau ada rezeki lebih, bulan2 Ramadhan ni dinasihatkan banyak2 bersedekah dan memberi makan kat anak yatim.Moga amalan kita diberkati. Kalau ada duit2 lebih nak simpan juga kat Unit-Trust digalakkan juga:). Kalau guna KWSP lagi senang masuk unit-trust...

Yang berkhidmat
Haizal
013-7089306



No comments:

Post a Comment